Lindt - K.F.I. Case History

LUMEA CIOCOLATEI FINE ÎNTÂLNEȘTE INOVAȚIA: VOCOLLECT VOICE SE NUMĂRĂ PRINTRE INGREDIENTELE SUCCESULUI MAEȘTRILOR CIOCOLATIERI DE LA LINDT

Lindt Italia, parte a grupului elvețian Lindt & Sprüngli, lider mondial în producția de ciocolată premium și cotată la bursa din Zurich, are sediul la Induno Olona, în provincia Varese. Sinonim în întreaga lume pentru calitate de top, Lindt contribuie zilnic la răspândirea culturii ciocolatei de calitate fină din 1845.

Cu 6 unități de producție în Europa, 2 în Statele Unite, birouri comerciale și logistice pe patru continente, Lindt & Sprüngli controlează complet linia de producție pentru a asigura standarde ridicate de calitate. Compania este capabilă să ofere consumatorilor un produs unic, excepțional în ceea ce privește siguranța alimentară, trasabilitatea și transparența.

PROVOCAREA

Logistica pentru mărcile Lindt, Caffarel (un brand istoric de ciocolată italiană, un cuvânt cheie pentru excelență în Piemont, achiziționat de grupul Lindt & Sprüngli în 1997) și Horvath (un brand prin care Lindt Italia produce și distribuie dulciuri, biscuiți, produse de patiserie și marrons glacées) este administrat central dintr-un depozit modern de 33.000 mp, activ din 2008, cu sediul central în Magenta (MI). Cele peste 2.500 de coduri de produse finite implică aproximativ 200.000 de expediții anual de la 36.000 de puncte de colectare răspândite în toată țara și în 40 de țări străine diferite.

În 2014, Lindt a simțit nevoia să înlocuiască tehnologia de frecvență radio și să treacă la soluții de voce.

După o examinare atentă a ceea ce a avut de oferit piața, compania s-a orientat către opțiunea Vocollect Voice, aleasă pentru că oferea o soluție bazată pe procese și integrare nativă cu SAP. Proiectul, cu sprijinul K.F.I., a început la mijlocul lunii februarie 2014. În iunie, faza de testare efectivă în teren a fost deja activată. Această fază a implicat 5 operatori care au testat și verificat atât funcționalitatea, cât și beneficiile noului sistem din punct de vedere al productivității și calității.

După ce a obținut rezultate semnificative imediat, cum ar fi simplificarea și eficientizarea procesului de preluare, Lindt a decis să extindă implementarea sistemului la toți cei 40 de agenți din depozit.

SOLUȚIA

În februarie 2014, Lindt Italia a adoptat soluția inovatoare Vocollect Voice în ultima sa versiune. În câteva luni, din depozitul central al Lindt Italia, 40 de agenți și-au schimbat radical metoda de lucru într-una rapidă și eficientă, îmbunătățindu-și experiența de lucru, un aspect de importanță strategică pentru Lindt. Cu Vocollect Voice, angajații, mai degrabă decât să se bazeze pe un terminal RF, utilizează cea mai naturală formă de comunicare pentru a obține instrucțiunile de operare de care au nevoie: vocea.

Datorită acestei metode de lucru, lucrătorii au ambele mâini libere și o mai mare libertate de mișcare, astfel încât să poată desfășura activități de picking și să comunice cu sistemul în același timp, ducând la un avantaj semnificativ în productivitate și la o reducere notabilă a erorilor.

Datorită căștilor wireless SRX2 cu care sunt dotați, lucrătorii au cele mai bune standarde ergonomice pentru un confort mai mare și performanțe unice în recunoașterea vorbirii, deoarece zgomotul nedorit din mediul înconjurător este blocat. Compania a adoptat dispozitivele Talkman din gama A700 deoarece pot fi partajate și au o durată lungă de viață a bateriei. Vocollect Voice s-a dovedit, de asemenea, ideal pentru un mediu multi-etnic, obținând un consens larg din partea operatorilor care s-au simțit imediat în largul lor în a le folosi și au câștigat rapid încredere în modul în care funcționează. În etapa de preluare, operatorii sunt îndrumați către o anumită locație, răspund la sistem citind cu voce tare ultimele 3 cifre ale codului SSCC, confirmând corectitudinea poziției lor. Folosind comenzi vocale, aceștia asamblează palete formate din numeroase produse și colete, care sunt apoi transferate într-o stație terminus, gata pentru a fi expediate la destinație

REZULTATUL

Sprijinul constant oferit de K.F.I. pe parcursul tuturor etapelor a fost esențial pentru succesul proiectului. Utilizarea soluției Vocollect Voice a sporit și mai mult eficiența depozitului centralizat modern. În practică, lucrătorii sunt întotdeauna activi și nu mai este nevoie să efectueze controlul cantitativ al mărfurilor pe paleți. Noua platformă a condus la reducerea erorilor și deci la costuri mai mici. Mai mult, perioada de rambursare va dura doar doi ani și jumătate, mai degrabă decât cei trei ani preconizați inițial. În cele din urmă, timpul de antrenament a fost redus la jumătate, de la o oră la jumătate de oră

MĂRTURII

„Pentru succesul proiectului, atât în ceea ce privește programele de implementare, cât și rezultatele scontate, încrederea care s-a dezvoltat între diferitele părți interesate care au luat parte la proiect a jucat un rol important. Adoptarea acestei tehnologii într-un mediu deja performant a fost o provocare, iar succesul acesteia a fost posibil datorită entuziasmului și hotărârii puternice de a atinge obiectivul.”

Zardoni Roberto – Director IT Lindt Italia

 

„Noua soluție funcționează chiar mai bine decât așteptările noastre inițiale, așa că suntem foarte mulțumiți de aceasta. În special din perspectiva IT, interacțiunea cu SAP, de care eram destul de temători, a fost rapidă și interacțiunea sistemelor noastre cu soluția Vocollect a fost imediat posibilă.”

Tosiani Christian – Manager IT Lindt Italia

„Depozitul nostru era deja foarte modern, dar soluția Vocollect a adus o inovație suplimentară gestionării zilnice a logisticii, îmbunătățind performanța noastră în ceea ce privește eficiența.”

Mazzetti Andrea – Manager logistic Lindt Italia